Klauzula dotycząca przetwarzania danych osobowych

Administratorem danych osobowych użytkowników – osób odwiedzających serwis internetowy dostępny pod adresem: www.kamt.pl  jest:

  • Kancelaria Radcy Prawnego KAMT Legal Aleksandra Lorent -Kowalik
    ul. Warszawska 51/2, 60-280 Poznań, 
  • Kancelaria Radcy Prawnego KAMT LEGAL KANCELARIA PRAWNA Tomasz Bartkowiak
    ul. Bzowa 1, Psarskie 63-100 Śrem,
  • Kancelaria Radcy Prawnego Monika Talarczyk-Pogorzelska
    ul. Kwiatowa, nr 72, 63-322 Gołuchów,
  • Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztof Pietrzak
    os. Wichrowe Wzgórze 27/50, 61-697 Poznań

będący współadministratorami (dalej w dokumencie jako Administrator).

e-mail: kancelaria@kamt.pl

Dane pochodzące od użytkowników serwisu Administratora to informacje uzyskiwane podczas korzystania z serwisu (to jest dane, które mogą zostać zebrane w związku ze stosowaniem przez serwis internetowy Administratora plików „cookies”), w tym w szczególności dane eksploatacyjne (oznaczenia identyfikujące użytkownika, oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system informatyczny, z których korzysta użytkownik, informacje o rozpoczęciu, zakończeniu i zakresie korzystania z serwisu internetowego).
W większości przypadków dane te nie będą miały charakteru danych osobowych.

Dane zbierane w ramach serwisu Administratora służą do zapewnienia określonych usług użytkownikom oraz w celach m.in. statystycznych (w tym profilowania przez podmioty trzecie), funkcjonalnych, technicznych oraz dostosowania strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Dane przetwarzane są w celach realizacji uzasadnionych interesów Administratora i podmiotów, od których pochodzą pliki „cookies” (tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO), czyli: w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu internetowego, ulepszania świadczonych usług, uzyskania danych statystycznych dotyczących korzystania z serwisu internetowego, marketingu). Przeglądarka internetowa może przechowywać pliki „cookies” na dysku komputera. W plikach „cookies” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisu. Za pomocą plików „cookies” w rzadkich przypadkach mogą być przetwarzane lub przechowywane dane osobowe użytkowników serwisu Administratora, to jest dane pozwalające na identyfikację użytkownika.

Pliki „cookies” przechowywane są na komputerach użytkowników w celu m.in. właściwego dopasowania serwisu do potrzeb użytkowników, zapamiętania preferencji i indywidualnych ustawień użytkownika, tworzenia statystyk oglądalności serwisu. Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z serwisu internetowego, aby usprawniać jego funkcjonowanie zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację. Monitorowania informacji o użytkownikach Administrator dokonywać może korzystając z narzędzi analitycznych podmiotów trzecich, takich jak Google Analitics, które rejestrują (w tym mogą śledzić) zachowanie użytkownika w serwisie internetowym i zamieszczają w urządzeniu końcowym użytkownika kody umożliwiające zbieranie danych o użytkownikach. W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących danych zbieranych przez serwisy udostępniające i obsługujące te narzędzia, należy zapoznać się z obowiązującymi tam politykami ochrony prywatności.

Aktualnie stosowane przez Administratora pliki „cookies” oraz okres przechowywania przez nie danych można samodzielnie zweryfikować z poziomu przeglądarki internetowej:

Google Chrome: Aby zobaczyć pliki cookie, należy nacisnąć na klawiaturze klawisz F12. W nowym oknie należy wybrać Resources, a następnie rozwinąć po lewej stronie Cookies.

Mozilla Firefox: Aby zobaczyć pliki cookie, należy nacisnąć na klawiaturze klawisz F12. W nowym oknie należy wybrać Dane, a następnie rozwinąć po lewej stronie Ciasteczka

Microsoft Edge: Aby zobaczyć pliki cookie, należy nacisnąć na klawiaturze klawisz F12. W nowym oknie należy wybrać Debuger, a następnie rozwinąć po lewej stronie Cookies.

Nie chcesz, aby pliki „cookies” zapisywały się na Twoim urządzeniu, możesz skonfigurować przeglądarkę internetową w taki sposób, aby całkowicie lub częściowo wyłączyć przechowywanie plików „cookies” na dysku twardym komputera lub innego urządzenia, z którego korzystasz. Efektem zmiany może być utrata możliwości korzystania z niektórych funkcjonalności serwisu

Dane mogą być przetwarzane również przez podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także przez podmioty, którym Administrator udostępnia dane osobowe. Do podmiotów tych zaliczają się kontrahenci Administratora,
w szczególności podmioty działające w zakresie obsługi informatycznej.

W określonych przepisami prawa przypadkach dane mogą być udostępnione organom państwowym lub samorządowym, organom wymiaru sprawiedliwości, organom ścigania, organom kontrolnym i organom podatkowym.

Dane użytkowników mogą być również zbierane niezależnie od Administratora przez podmioty obsługujące narzędzia związane z wtyczkami społecznościowymi i plikami „cookies”, w tym głównie Google Inc., jak również podmioty z nim powiązane.

Dane osobowe użytkowników przetwarzane będą przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji celów określonych powyżej (w szczególności okres ważności plików „cookies”, który można sprawdzić w przeglądarce w odniesieniu do każdego pliku).

Twoje dane mogą podlegać profilowaniu przez podmioty trzecie – Google Inc. lub podmioty z nimi powiązane. Profilowanie to polega na zautomatyzowanym przetwarzaniu Twoich danych osobowych dla oceny niektórych czynników osobowych, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących sposobu korzystania z witryny internetowej i Internetu.

Administrator dokłada wszelkich starań, aby chronić serwis przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. W tym celu stosowane są fizyczne, logiczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa.

Użytkownikowi, którego dane osobowe są zbierane, przysługuje prawo do:

  • żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz powiadomienia odbiorców danych osobowych o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub ograniczeniu przetwarzania;
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
  • przenoszenia danych osobowych;
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).